Over mij

Mijn foto
Hallo allemaal. Mijn naam is Nellie. Ik ben getrouwd met Peter. Samen hebben wij 2 dochters: Anke en Inge, 1 schoonzoon Mark en 2 kleinkinderen: Alex en Amber. Mijn grootste hobby is kaarten maken: 3D in combinatie met kralen en borduren en scrappen. Andere hobby's zijn puzzelen,lezen en bloemschikken.

woensdag 11 mei 2011

Bloempotkaart

Deze kaart heb ik gemaakt voor Challenge # 6 op het blog van Duo Challenge. Het patroon voor deze kaart kun je aanvragen door een mailtje te sturen naar Annette. Het is dan wel de bedoeling dat je er ook daadwerkelijk een kaart mee maakt. De link kun je hier vinden. Voor de kaart heb ik papier van Basic Grey; Origins gebruikt. De bloemen zijn gemaakt met een stans van Crealies CL CF 05 en afgewerkt met een brad, Daarna heb ik de bloemen op een satéprikker geplakt. De takjes en blaadjes zijn ook gemaakt met een stans van Crealies CL CS 11. De woorden flowers for you zijn in Word gemaakt met het lettertype Algerian. Het gietertje heb ik van Internet gehaald. Verder is de kaart afgewerkt met een vlinder van Pink Paislee; Butterfly  Garden Collection en lieveheersbeestjes.


Groetjes, Nellie

2 Vazen opgemaakt

Gisteravond weer naar bloemschikken geweest. Deze keer moesten we 2 vazen opmaken. De vazen kun je zowel bij elkaar als los van elkaar neer zetten. De opbouw gaat als volgt: Je begint met een grote rol oase, die tot aan het gedeelte wat in de vaas komt, bekleed wordt met plastic lint met daar omheen een lap vilt. Het vilt wordt vastgezet met een lintje. Hierop maak je enkele bloemetjes vast ter versiering. De oase wordt op z'n plaats gehouden door bamboestokken. De bamboe moet je heel strak aan de oase vastmaken, anders gaat het bloemstuk steeds verschuiven. Dan ga je het bloemstuk verder opmaken naar eigen inzicht met blaadjes, takken, bloemen en enkele veertjes zodat je niets meer van de oase ziet.


Groetjes, Nellie

maandag 9 mei 2011

Proost

Voor deze kaart heb ik de woensdag-sketch van week 18 van het blog van de Scrapotheek gebruikt. Deze kaart heb ik gemaakt voor challenge # 13 van Mens Cards World. De opdracht was: Maak een mannen/jongenskaart met een "bloem" erop. Hier kun je de link vinden. Het gebruikte papier is van Papermania; Persimmon Collection. Het stempelafdrukje is een digistamp van Dude Time Doodles; Jethro Jug en is ingekleurd met distressinkt: Tattered Rose, Broken China, Walnut Stain, Fired Brick en Black Soot. De letters zijn in Word gemaakt met lettertype Old English Text. De ovaaltjes zijn gemaakt met Nestabilities. In het midden van de bloem zit een brad.

                                               De sketch:

                                      Mijn uitwerking:
                       

Groetjes, Nellie

Wijsheid komt met de jaren

Bij deze kaart heb ik weer lekker zitten kliederen met glimmermist en distressinkt. De gebruikte achtergrondstempels zijn van Tim Holz. Het uitgestanste uiltje heb ik ooit eens gekregen. De tekst heb ik in Word met het lettertype Blackadder gemaakt. Het uiltje zit op een bruin takjeslint. Deze kaart is bedoeld voor de challenge # 10 van Challenges for You. Het ontwerp van de sketch is gemaakt door Marjan. Zie hier de link.

 Groetjes, Nellie

zondag 8 mei 2011

Waaierkaart

Het idee van deze kaart komt uit het Hobbyjournaal 74. Het papier heb ik een tijdje geleden gekregen van Dolls & Decoration. Het stempelafdrukje is een digistamp van Sliekje en ingekleurd met Distressinkt. Ik heb de volgende kleuren gebruikt: Tattered Rose, Fired Brick, Black Soot, Mustard Seed en Broken China. De swirl is een stans van Tim Holz en de takjes van Crealies. Verder is de kaart afgewerkt met bloemetjes, spacers, brads, rozenknopjes en een embellishment die ook bij het gekregen pakket zat. Deze kaart doet mee met de challenge # 9 op het blog van Girls Cards waar je deze keer een kaart moest maken in een andere vorm dan vierkant. Zie hier de link.


Groetjes, Nellie

zaterdag 7 mei 2011

HB 4 YOU

Dit kaartje heb ik gemaakt aan de hand van de sketch # 67 op het blog van Double Dutch. De link kun je hier vinden. Ik heb speciaal de kleuren lila en paars gebruikt, zodat de kaart ook mee kan doen met de challenge  # 4 op het blog van Scrap-Cards. De link vind je hier. Het gebruikte papier zijn wat restjes die ik nog had liggen. Het stempelafdrukje is van Stampavie; Tina Wenke Hedgehog with Umbrella en is ingekleurd met Distressinkt. Gebruikte kleuren: Dusty Concord, Tattered Rose, Weathered Wood, Brushed Corduroy, Victorian Velvet en Peeled Paint. De takjes zijn gemaakt met een stans van Crealies; CL CS 11. De cirkels zijn gemaakt met Nestabilities. Verder is de kaart afgewerkt met rozenknopjes en bloemen met een spacer en brad erin. De letters komen van een stickervel van Making Memory.

                                            Sketch # 67:

                                         
                                           Mijn uitwerking:

Groetjes, Nellie

vrijdag 6 mei 2011

Stempelkaarten

Woensdagmiddag ben ik samen met Margaret bij Miriam geweest om kaarten te maken. Miriam heeft ons toen deze stempeltechniek laten zien. Het is in principe vrij eenvoudig om te doen, maar wel erg leuk!! Je hebt er glimmrmist, distressinkt en achtergrondstempels voor nodig. Thuis heb ik de kaarten verder afgewerkt met bloemen, roosjes en strasssteentjes. Miriam nogmaals bedankt dat je ons deze techniek hebt willen leren.








Groetjes, Nellie